Φρούτα : Τι πρέπει να γνωρίζουμε ;

November 12, 2015 Comments Off on Φρούτα : Τι πρέπει να γνωρίζουμε ;
Φρούτα : Τι πρέπει να γνωρίζουμε ;

Φρούτα : Τι πρέπει να γνωρίζουμε ;
4.5 (90%) 2 votes

Τα φρούτα επηρεάζουν το σάκχαρο ;

Τα φρούτα είναι νόστιμα γιατί περιέχουν ζάχαρη … και μάλιστα πιο συγκεκριμένα φρουκτόζη ! Πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν τα φρούτα γιατί ανησυχούν για τα επίπεδα του σακχάρου τους !

Τι συμβαίνει όμως πραγματικά με τα φρούτα ;

Ποια η σχέση των φρούτων με το σάκχαρο ;

Απαγορεύεται η κατανάλωση οποιουδήποτε φρούτου από διαβητικά άτομα ;

Όλα τα φρούτα δεν έχουν την ίδια περιεκτικότητα σε φρουκτόζη ! Άλλα από αυτά έχουν μεγαλύτερη και άλλη μικρότερη. Τα φρούτα με την μεγαλύτερη περικετικότητα σε φρουκτόζη (όπως για παράδειγμα η μπανάνα) απαγορεύονται για τα διαβητικά άτομα.

(!!!) : Ένα ιδανικό φρούτο για άτομα με διαβήτη είναι το πράσινο μήλο (ξινόμηλο) !

Το ξινόμηλο είναι ίσως το μοναδικό φρούτο που επιτρέπεται σε άτομα με υψηλά επίπεδα σακχάρου. Καλό θα είναι να αποφεύγεται η κατανάλωση των υπολοίπων φρούτων.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Όπως και τα φρέσκα φρούτα, ετσι και τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης (και μάλιστα περισσότερη από ότι στην φρέσκια μορφή τους !).

Τι πρέπει να ξέρω για τα υπόλοιπα φρούτα ;

Νο 1 : Οι μπανάνες

Οι μπανάνες (και κυρίως οι άγουρες δηλαδή οι πράσινες μπανάνες), είναι μια πολύ ιδιαίτερη τροφή. Μας προσφέρουν ενα ανθεκτικό άμυλο που μπορεί :

  • να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων της χοληστερόλης
  • να ελέγξει τον διαβήτη
  • και να ενισχύσει τις καύσεις του οργανισμού και την απώλεια κιλών

Νο 2 : Τα πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια υπάρχουν σε κάθε σπίτι και αποτελούν ένα ιδανικό στοιχείο του πρωινού γεύματος λόγω της άφθονης βιταμίνης C που προσφέρουν. Επίσης, είναι πλούσια πηγή φλαβονοειδών και προσφέρουν ισχυρή εντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

(!!!) : Τα πορτοκάλια αποδεδειγμένα μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης !

Νο 3 : Τα ακτινίδια

Μια ακόμα εξαιρετική πηγή βιταμίνης C είναι και τα ακτινίδια. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και προσφέρουν πολύ υψηλή αντιοξειδωτική προστασία στον οργανισμό. Οι ειδικοί πιστεύουν πως τα ακτινίδια μπορούν να προστατεύσουν από το άσθμα, ενώ βοηθούν και στην πρόληψη του γλαυκώματος και του καταρράκτη.

(!!!) : Τα ακτινίδια έχουν πολύ χαμηλή θερμιδική αξία (μόλις 42 θερμίδες για ένα ακτινίδιο μετρίου μεγέθους) και είναι ιδανική τροφή για απώλεια κιλών !

Νο 4 : Το ρόδι

Το ρόδι είναι ένα φρούτο (που λόγω της κάπως κοπιαστικής διαδικασίας να το καθαρίσεις) αποφεύγουμε να το παίρνουμε σπίτι μας. Ωστόσο πρόκειται για ένα από τα πιο θρεπτικά φρούτα και από πολλούς ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο θεωρείται superfood.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, κάλιο και σίδηρο. Ένα ρόδι μετρίου μεγέθους αποδίδει περίπου 90 με 100 θερμίδες !

(!!!) : Το ρόδι είναι λόγω των σπόρων του εξαιρετικά πλούσιο σε φυτικές ίνες και ιδανικό για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Είναι πλούσιο σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες και είναι “υπέρμαχος της νεότητας” !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Ο χυμός του ροδιού προσφέρει σημαντικά οφέλη στην προστασία της καρδιάς και ευνοεί την καλή κυκλοφορία του αίματος. Επίσης μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης και ρίχνει την αρτηριακή πίεση !

Νο 5 : Το αβοκάντο

Το αβοκάντο αν και πλούσιο σε λιπαρά είναι μια εξαιρετικά ωφέλιμη τροφή και ιδανική για το αδυνάτισμα (αρκεί φυσικά να καταναλώνεται με σύνεση!). Επίσης προστατεύει την υγεία της καρδιάς και τονώνει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου !

Comments are closed.