Όταν η μνήμη … σου κάνει παιχνίδια !

February 16, 2016 Comments Off on Όταν η μνήμη … σου κάνει παιχνίδια !
Όταν η μνήμη … σου κάνει παιχνίδια !

Όταν η μνήμη … σου κάνει παιχνίδια !
5 (100%) 1 vote

Τι σημαίνουν τα μικρά κενά μνήμης ;

Ο φόρτος εργασίας την κάθε ημέρα είναι πραγματικά τεράστιος, με αποτέλεσμα τα επίπεδα του άγχους να είναι στο “ταβάνι” … και φυσικά το μυαλό μας να πιέζεται να ανταπεξέλθει σε όλα αυτά τα δύσκολα προβλήματα που έχει να επιλύσει καθημερινά.

(!!!) : Το στρες και η αυξημένη πίεση στη δουλειά, στο σπίτι ή ακόμα και στα συναισθηματικά, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για παρενέργειες όπως η έλλειψη ύπνου, οι διαταραχές της όρεξης ή η περιστασιακή αφηρημάδα.

Μικρές λεπτομέρειες όπως το πού πάρκαρες το αυτοκίνητο το προηγούμενο βράδυ, ή το πού ακούμπησες τα κλειδιά σου ή ακόμα και το αν έκλεισες ή όχι το φως φεύγοντας από το σπίτι σου, είναι κενά μνήμης πολύ συνηθισμένα στον περισσότερο κόσμο, συμβαίνουν τακτικά, δεν είναι επικίνδυνα και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Αιτία των μικρών αυτών κενών μνήμης είναι κυρίως η αφηρημάδα και το γεγονός πως το μυαλό μας “βασανίζεται” εκείνη τη στιγμή από άλλα σοβαρότερα ζητήματα, με αποτέλεσμα να εκτελεί κάποιες διαδικασίες … εντελώς μηχανικά !

Υπάρχει ηλικία στα κενά μνήμης ;

Όπως ήδη αναφέραμε, τα μικρά και ασήμαντα αυτά κενά μνήμης, οφείλονται σε μεγάλα επίπεδα άγχους στην καθημερινότητα, πράγμα το οποίο σημαίνει πως ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΗΛΙΚΙΑ !

Η αφηρημάδα μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία (από πολύ μικρή έως και πολύ μεγάλη) και φυσικά σε οποιοδήποτε φύλο (άνδρα ή γυναίκα) !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η ασήμαντη αφηρημάδα θα πρέπει να αρχίσει να σας ανησυχεί όταν εκδηλώνεται σε καθημερινή βάση ! Σε αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό για να ελέγξει πιθανότητα άνοιας !

Ποια πρώτα δείγματα – συμπτώματα θα πρέπει να με υποψιάσουν ;

Νο 1 σύμπτωμα : Παρατηρείται ιδιαίτερη δυσκολία στο άτομο να ανταπεξέλθει σε μικρές απλές και τακτικές εργασίες (όπως για παράδειγμα το να ντυθεί, να ετοιμάσει τα πράγματά του κ. ά.)

Νο 2 σύμπτωμα : Έλλειψη προσανατολισμού (ακόμα και σε πολύ γνώριμα μέρη) εμφανίζει συνήθως το άτομο που πάσχει από άνοια.

Νο 3 σύμπτωμα : Το άτομο μπορεί να εμφανίζει σημαντική δυσκολία στη λήψη αποφάσεων.

Νο 4 σύμπτωμα : Το άτομο παρουσιάζει δυσκολία στην συνομιλία και στην εκφορά λόγου.

Νο 5 σύμπτωμα : Μπορεί να παρατηρηθεί επίσης δυσκολία του ατόμου να πραγματοποιήσει μια πολύ συνηθισμένη διαδικασία (όπως η προετοιμασία του πρωινού γεύματος, η λειτουργία μιας οικιακής συσκευής κ. ά.).

Νο 6 σύμπτωμα : Το άτομο μπορεί να επαναλαμβάνει φράσεις στην ίδια συνομιλία.

Νο 7 σύμπτωμα : Συνήθως παρατηρείται σταδιακή αποκοπή του ατόμου από τον κοινωνικό του περίγυρο.

Νο 8 σύμπτωμα : Μπορεί το άτομο να εμφανίσει σημάδια κατάθλιψης και έλλειψης συγκέντρωσης.

Πώς μπορώ να βοηθήσω τη μνήμη μου με τη … διατροφή ;

Και όμως, η διατροφή είναι το Α και το Ω για έναν γερό και δυνατό οργανισμό και κατ’επέκταση για ένα γερό μυαλό και ένα ισχυρό μνημονικό !

(!!!) : Οι βιταμίνες, τα καλά λιπαρά οξέα και τα ιχνοστοιχεία που λαμβάνουμε από μια πλήρη και θρεπτική διατροφή, μπορούν να επηρεάσουν θετικά τη λειτουργία του εγκεφάλου μας και να ενισχύσουν την νοητική μας λειτουργία γενικά αλλά και τη μνήμη μας ειδικά !

Μερικά από τα πιο απαραίτητα συστατικά στη διατροφή μας για γερή μνήμη είναι :

  • το μαγγάνιο (ξηροί καρποί, όσπρια, φυλλώδη λαχανικά)
  • το φολικό οξύ (όσπρια, φυλλώδη λαχανικά, πορτοκάλια, μπανάνες, φράουλες, αβοκάντο)
  • οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (φρούτα, όσπρια, λαχανικά, δημητριακά, κηροί καρποί, αυγά, γάλα, τυρί, κρέας, ψάρια)
  • ο φώσφορος (ψάρια, κρέας, όσπρια, ξηροί καρποί)
  • ο χαλκός (όσπρια, ξηροί καρποί, συκώτι, οστρακοειδή)
  • ο σίδηρος (σπανάκι, κρέας κόκκινο, συκώτι, αυγά, όσπρια,σαρδέλες)
  • η γλυκόζη (ξηροί καρποί, δημητριακά, φρούτα, μέλι, ζυμαρικά, ρύζι)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Η συστηματική σωματική άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και ευνοεί την καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου !

Comments are closed.