Σόγια : Είναι τελικά η “βασίλισσα” της vegetarian / vegan διατροφής ;

September 14, 2017 Comments Off on Σόγια : Είναι τελικά η “βασίλισσα” της vegetarian / vegan διατροφής ;
Σόγια : Είναι τελικά η “βασίλισσα” της vegetarian / vegan διατροφής ;

Σόγια : Είναι τελικά η “βασίλισσα” της vegetarian / vegan διατροφής ;
5 (100%) 1 vote


Ο καρπός της σόγιας δεν είναι κάτι νέο, κάτι που τώρα ξαφνικά εμφανίστηκε και κατέκτησε τον κόσμο … αντιθέτως προϋπάρχει στους λαούς της Ανατολής για περισσότερα από 5.000 χρόνια, ενώ στον προηγμένο δυτικό κόσμο – πολύ πρόσφατα – έκανε την θεαματική εμφάνισή της πριν κατακτήσει σε πολύ συντομο χρονικό διάστημα και τον τίτλο της “βασίλισσας”.

Αν και βασικό υλικό της ασιατικής διατροφής για χιλιάδες χρόνια, η σόγια, έχει γίνει μόλις τα τελευταία χρόνια το επίκεντρο της προσοχής ολόκληρου του δυτικού κόσμου και (όπως ήταν αναμενόμενο) και του επιστημονικού κόσμου, που προσπαθεί να καταλήξει για την φύση, τις ιδιότητες και την επίδραση της σόγιας στη ζωή, την υγεία και την λειτουργία του οργανισμού του ανθρώπου.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Πολύ πρόσφατα, έχουν δει το φως της δημοσιότητας άρθρα σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες της σόγιας για την υγεία του ανθρώπου !

Τι ισχύει και τι όχι σχετικά με τη σόγια ;

Θετική ή αρνητική τελικά η δράση της ;

Πρέπει να χρησιμοποιούμε τη σόγια τελικά στη διατροφή μας και γιατί ;

Είναι η σόγια κατάλληλη μόνο για χορτοφάγους ;

Η αλήθεια είναι πως η σόγια αποτελεί βασικό διατροφικό στοιχείο των Vegetarians και των Vegans, ατόμων δηλαδή που έχουν βγάλει το κρέας ή το κρέας και όλα τα ζωικά παρράγωγα αντίστοιχα από τη διατροφή τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η σόγια έχει την μοναδική ιδιότητα να παρέχει έντονο αίσθημα κορεσμού στο στομάχι (παρά την απουσία του κρέατος) με αποτέλεσμα να ΄χει κεντρίσει το ενδιαφέρον και όλων των dieters ανά των κόσμο, που αναζητούν τρόπους (φυσικούς τρόπους !) να ελέγξουν την πείνα τους και να χάσουν βάρος !

Γιατί τότε η σόγια έχει πέσει σε τέτοια δυσμένεια ;

Τι είναι αλήθεια και τι ψέματα σχετικά με τη σόγια και τις διατροφικές της ιδιότητες ;

Είναι αλήθεια ότι η σόγια μπορεί να αναπληρώσει ως πηγή πρωτεΐνης το κρέας ;

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός πως η σόγια είναι μια φυτικής προέλευσης τροφή που μάλιστα παρέχει πολλά και υπέροχα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό. Η σόγια ονομάζεται (και όχι τυχαία !) και τροφή “πλήρους βιταμίνης”, γεγονός που σημαίνει πως κατορθώνει να παρέχει στον οργανισμό ΟΛΑ τα βασικά αμινοξέα που χρειάζεται για την καλή λειτουργία του !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Ο οργανισμός δεν έχει την ικανότητα να παράγει όλα τα αμινοξέα που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του μόνος του, και ως εκ τούτου πρέπει να τα λαμβάνει μέσω των τροφών που καταναλώνει !

Η σόγια, είναι μια τέτοια “τέλεια” τροφή “πλήρους βιταμίνης” που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του οργανισμού και διαφυλάσσει την υγεία του. Είναι ωστόσο η σόγια ικανή να αντικαταστήσει το κρέας στην διατροφή ενός ενήλικου ατόμου ; Η αλήθεια είναι πως ΝΑΙ !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η σόγια, αν και παρέχει φυτικής προέλευσης πρωτεΐνη, μπορεί να προσδώσει περίπου 22 γραμμάρια πρωτεΐνης με 1 φλυτζάνι καρπών σόγιας … δηλαδή περίπου ίση ποσότητα πρωτεΐνης με αυτή που θα λαμβάναμε από 1 μπριζόλα !

Έχοντας λοιπόν ξεκάθαρο πλέον πως η σόγια είναι μια τροφή υψηλής διατροφικής αξίας – πολύ υψηλότερης από τα περισσότερα άλλα φυτικής προέλευσης τρόφιμα – μπορούμε να πούμε πως όντως (!!!) η σόγια είναι μια ιδανική επιλογή :

  • για άτομα που δεν τρώνε αρκετό κρέας
  • για άτομα που δεν τρώνε καθόλου κρέας (vegetarians / vegans)
  • για άτομα που προσπαθούν να ελέγξουν την όρεξή τους
  • για άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος με φυσικό τρόπο
  • για γυναίκες στην φάση της εμμηνόπαυσης
  • για άτομα παχύσαρκα
  • για άτομα που αγαπούν την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
  • για την πρόληψη του καρκίνου

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η σόγια περιέχει μεγάλη ποσότητα φυτοοιστρογονικών ενώσεων (όπως η νταϊτζεΐνη και η γενιστεΐνη) που έχουν την ιδιότητα να βελτιώνουν τα δυσάρεστα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης (τόσο κατά το προ-εμμηνοπαυσιακό στάδιο όσο και κατά το μετα-εμμηνοπαυσιακό στάδιο) !

Η σόγια δεν είναι λοιπόν τροφή που απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε άτομα που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή, αλλά σε όλα εκείνα τα άτομα που προαναφέραμε … δηλαδή σε όλα τα άτομα που διεκδικούν μια καλή διατροφή – μια καλή υγεία – μια καλή ζωή !

Comments are closed.