Σπιτικό & άκρως υγιεινό βούτυρο από φουντούκια

July 18, 2017 Comments Off on Σπιτικό & άκρως υγιεινό βούτυρο από φουντούκια
Σπιτικό & άκρως υγιεινό βούτυρο από φουντούκια

Σπιτικό & άκρως υγιεινό βούτυρο από φουντούκια
5 (100%) 1 vote

Είναι υγιεινό …

Είναι σούπερ – θρεπτικό …

Είναι πολύ οικονομικό …

Και είναι πολύ εύκολο στην παρασκευή του …

Είναι ένα βούτυρο από φουντούκια που σίγουρα θα το λατρέψετε και θα σας γίνει εθισμός !

Ας δούμε όμως γιατί τα φουντούκια πρέπει να μπουν στη διατροφή μας και τι οφέλη προσφέρουν στον οργανισμό μας …

Τα φουντούκια ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών που όλοι αγαπάμε και όλοι έχουμε συνδυάσει στο μυαλό μας ως συνοδευτικό για το αγαπημένο μας ουίσκι … αλλά οι χρήσεις των ξηρών καρπών στην γαστρονομία δεν περιορίζονται εκεί … ως ένα “ταπεινό” συνοδευτικό σνακ.

Το φουντούκι έχει μια χαρακτηριστική γλυκίζουσα χροιά στη γεύση του και πάρα πολλά θρεπτικά πολύτιμα συστατικά. Πρόκειται για τον καρπό του δέντρου της σημύδας που ανήκει στην ευρύτερη οικογένεια των Σημυδοειδών (Betulaceae), αλλά πολλές φορές συγχέεται και με τον καρπό της κοινής φουντουκιάς (ο οποίος διαφέρει όμως κατά πολύ) !

Το φουντούκι ή αλλιώς Corylus avellana όπως είναι η επιστημονική του ονομασία, είναι ο καρπός ενός δέντρου φυλλοβόλου που εντοπίζεται κυρίως στην Νότια Ευρώπη και στην Τουρκία, και πλέον στις μέρες μας καλλιεργείται και σε πολλές ακόμα περιοχές σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μετά την φύτευση του δέντρου – και συγκεκριμένα μετά από περίπου 3 χρόνια – παράγεται ο γνωστός σε όλους μας καρπός του φουντουκιού. Την άνοιξη ξεκινάει η ανθοφορία του δέντρου και οι καρποί εμφανίζονται μετά την ανθοφορία μόλις μπει το φθινόπωρο !

Ο καρπός του φουντουκιού είναι σφαιρικού σχήματος και μικρού μεγέθους (περίπου 2 εκατοστά μήκος και 2 εκατοστά πλάτος) και το χρώμα τους είναι καφέ – κίτρινο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η λέξη “φουντούκι” έχει τουρκική προέλευση – είναι κατάλοιπο από την εποχή της τουρκοκρατίας – και προέρχεται από τη λέξη “fındık”. Αντιθέτως, η επιστημονική ονομασία του φουντουκιού – Corylus avellana – έχει ελληνική προέλευση και προέρχεται από τη λέξη “κόρυλος” που πηγάζει από τη λέξη “κόρυς” που σημαίνει την “περικεφαλαία” (λόγω του σκληρού φλοιού του φουντουκιού) !

Τι πρέπει να γνωρίζω για τα φουντούκια ;

Πόσο σημαντικά και ωφέλιμα είναι για την υγεία ;

Σε τι βοηθάει τον οργανισμό η καθημερινή κατανάλωση φουντουκιών ;

Τα φουντούκια περιέχουν πολλά πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό … που καλό είναι να μην τα αγνοούμε και να τους δώσουμε την απαιτούμενη βαρύτητα εντάσσοντάς τα δημιουργικά στα γεύματά μας ! Οι ταννίνες, η πολύτιμη βιταμίνη Ε, τα φαινολικά οξέα και οι φλαβονοειδείς ενώσεις που περιέχονται στα φουντούκια, τα καθιστούν έναν πολύτιμο ξηρό καρπό που προσφέρει μεγάλα ποσά ενέργειας στον οργανισμό και παράλληλα προσφέρει πολύτιμα λιπαρά οξέα (καλά λιπαρά οξέα) που προάγουν την υγεία και την ομορφιά !

Τα 100 γραμμάρια παρέχουν περίπου 628 θερμίδες, γεγονός που φοβίζει τον περισσότερο κόσμο και τον αποτρέπει από το να τα εντάξει στη διατροφή του. Μπορεί η θερμιδική αξία των φουντουκιών – όπως άλλωστε και όλων των ξηρών καρπών – να είναι ιδιαίτερα υψηλή … αλλά η διατροφική τους αξία είναι ακόμα υψηλότερη !!!

Η κατανάλωση λοιπόν των φουντουκιών συγκεκριμένα αλλά και γενικά των ξηρών καρπών πρέπει να γίνεται με μέτρο (λόγω της υψηλής τους θερμιδικής αξίας), αλλά αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας αποθαρρύνει και να μας απομακρύνει από αυτούς.

Δοκιμάστε να σπάσετε λίγους ξηρούς καρπούς επάνω στη σαλάτα σας, μέσα σε ένα smoothie, επάνω σε ένα γιαούρτι με μέλι, μέσα στα μαγειρευτά φαγητά σας με κρέας … το γευστικό αποτέλεσμα θα σας αποζημειώσει και θα σας ξετρελάνει !

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗ : Δοκιμάστε να φτιάξετε το δικό σας σπιτικό βούτυρο από φουντούκια (ή από οποιοδήποτε άλλο ξηρό καρπό αγαπάτε γευστικά) !

Υλικά :

  • 2 φλιτζάνια φουντούκια

(Εγώ προτιμώ τα ωμά, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα ψημένα αν τα προτιμάτε γευστικά !)

Διαδικασία :

  • Ρίχνετε τα φουντούκια μέσα στο μούλτι και τα χτυπάτε για αρκετή ώρα μέχρι να γίνουν πολύ ψιλά κομματάκια (ψίχουλα).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Μη βαρεθείτε … Χτυπήστε τα για περίπου 15 με 20 λεπτά ώστε να αλεστούν καλά τα φουντούκια ! Όσο πιο καλά τα αλέσετε τόσο πιο λείο και φίνο θα είναι το βούτυρό σας σε υφή !

  • Όταν το φουντούκι πάρει την επιθυμητή υφή, προσθέτετε λίγο αλάτι (ανάλογα με τα γούστα).
  • Βάζετε το βούτυρο σε ένα αεροστεγές δοχείο ή βάζο και το φυλάσσετε στο ψυγείο !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Μην παραλείπετε την κατανάλωση λίγων ξηρών καρπών ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ! Σύμφωνα με μια επιστημονική μελέτη, η προσθήκη περίπου 70 γραμμαρίων την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στον αποτελεσματικό έλεγχο και τη μείωση των επιπέδων της κακής χοληστερόλης !

Comments are closed.